Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
"Clearly written and well organized, this book shows how to apply the principles of universal design for learning (UDL) across all subject areas and grade levels. The editors and contributors describe practical ways to develop classroom goals, assessments, materials, and methods that use UDL to meet the needs of all learners. Specific teaching ideas are presented for reading, writing, science, mathematics, history, and the arts, including detailed examples and troubleshooting tips. Particular attention is given to how UDL can inform effective, innovative uses of technology in the inclusive classroom"-- "Clearly written and well organized, this book shows how to apply the principles of universal design for learning (UDL) across all subject areas and grade levels. The editors and contributors describe practical ways to develop classroom goals, assessments, materials, and methods that use UDL to meet the needs of all learners. Specific teaching ideas are presented for reading, writing, science, mathematics, history, and the arts, including detailed examples and troubleshooting tips. Particular attention is given to how UDL can inform effective, innovative uses of technology in the inclusive classroom. Subject Areas/Keywords: assessments, classrooms, content areas, curriculum design, digital media, educational technology, elementary, inclusion, instruction, learning disabilities, literacy, schools, secondary, special education, supports, teaching methods, UDL, universal design Audience: General and special educators in grades K-8, literacy specialists, school psychologists, administrators, teacher educators, and graduate students"--
Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Onderwijskunde --- Universal Design for Learning --- Inclusief onderwijs --- Didactiek --- ICT --- Gelijke onderwijskansen --- Digitale leermiddelen --- Children with disabilities --- Cognitive styles --- Individualized instruction --- Differentiation (Education) --- Individual instruction --- Tutors and tutoring --- Individualized education programs --- Mastery learning --- Open plan schools --- Styles, Cognitive --- Cognition --- Intellect --- Personality and cognition --- Education
Choose an application
Universal Design for Learning is de beste manier om efficiënt aan alle leerlingen les te geven. Maar hoe begin je met UDL? Je hebt het als leerkracht immers al druk genoeg. De antwoorden vind je in dit verhelderendeboek van de hand van Loui Lord Nelson, een ervaren leerkracht en gewezen UDL-coördinator. Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs leren hoe ze de drie kernprincipes van UDL - Betrokkenheid, Representatie en Actie & Expressie - kunnen aanwenden om informatie op verschillende manieren aan te bieden. Zo komen ze met praktische tips, voorbeeldopdrachten, ideeën voor klasactiviteiten en gedetailleerde richtlijnen voor lesplanning, tegemoet aan de leernoden van de meest diverse leerlingen. Jongeren scherpen dankzij UDL hun executieve functievaardigheden aan, zoals het stellen van doelen en het ontwikkelen van strategieën. Ze verwerven meer inzicht, verwerken informatie beter en blijven betrokken bij de les. UDL leert leerlingen doeltreffender communiceren en vaardiger worden op het vlak van zelfregulatie en zelfbeoordeling. Ze leren ook doorzetten en zelfstandiger werken. Via flexibele taken en toetsen op maat tonen leerlingen wat ze kennen en kunnen.
Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactiek --- Lesvoorbereidingen --- Executieve functies --- 454.2 --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- leeromgeving --- Leerprocessen --- onderwijsstrategieën --- leerprocessen --- Differentiation (Education) --- Enseignement individualisé --- Enseignement non sexiste --- Geïndividualiseerd onderwijs --- Inclusive education --- Individual instruction --- Individualized instruction --- Niet-seksistische onderwijs --- Onderwijs [Geïndividualiseerd ] --- Onderwijs op maat --- Pédagogie différenciée --- Onderwijskunde --- Leerdoelen --- 700 Pedagogie --- 454.3 --- Lesvoorbereiding
Choose an application
Herken je dit op school of thuis?- Leerlingen lijken niet geïnteresseerd of zetten na 15 minuten de klas op stelten?- De leerling die het zo goed deed bij jou, klapt dicht bij een collega of omgekeerd?- Je batterijen raken helemaal opgeladen door bepaalde leerlingen of collega's, terwijl andere leerlingen/collega's ervoor zorgen ervoor dat je prikkelbaar, boos of beschuldigend, nors rond loopt?- Wat je ook doet, je hebt de indruk dat je je kinderen niet kunt bereiken.- Je maakt je zorgen over de tomeloze speelsheid, passiviteit, teruggetrokkenheid of agressiviteit van de jongeren waarmee je omgaat en je weet niet hoe ze te motiveren.Process Communication Model (PCM), ontwikkeld door Kahler, verklaart waarom bepaald gedrag van leerlingen je motiveert of ergert. PCM biedt je een kader om te differentiëren (en te zorgen dat meer leerlingen 'goesting' krijgen om te leren) en handvatten om met alle soorten leerlingen (en collega's) om te gaan. PCM leert je ook stilstaan bij je eigen psychologische behoeftes. Het helpt je inzien dat er soorten leerlingen zijn en dat je communicatie ertoe doet. PCM schept zo een verfrissende kijk op de interactie op school.Het boek bundelt de onderzoeken, praktijken en ervaringen van o.m. Frédéric Billiard, Marieke Coussens, Griet De Baecke, Leen De Bie, Brigitte De Craene, Lien Defreyne, Lotte Demeyer, Karen De Maesschalck, Anne Dumont, Roos Gasthuys, Mieke Meirsschaut, Frank Monsecour, Luc Lemarcq, Jacques Leloup, Filip Lietar, Patricia Pausenberger, Magda Praet, Evy Raes, Katrien Strubbe, Peggy thienpont, Martin Valcke, Hilde Van Houte, Lieva Van Langenhove, Christel Van Vreckem en Hildegarde Verwulgen. Alles werd samengebracht door Dr. Edwin Hantson (directeur van het Onderwijscentrum Gent), Dr. Claire Van de Velde (adviseur van de vice-rector aan UGent) en Dr. Annemie Desoete (hoogleraar UGent en Arteveldehogeschool). Process Communication Model (PCM), ontwikkeld door Kahler, verklaart waarom bepaald gedrag van leerlingen je motiveert of ergert. PCM biedt je een kader om te differentiëren (en te zorgen dat meer leerlingen 'goesting' krijgen om te leren) en handvatten om met alle soorten leerlingen (en collega's) om te gaan. PCM leert je ook stilstaan bij je eigen psychologische behoeftes. Het helpt je inzien dat er soorten leerlingen zijn en dat je communicatie ertoe doet. PCM schept zo een verfrissende kijk op de interactie op school.
Differentiation (Education) --- Enseignement individualisé --- Geïndividualiseerd onderwijs --- Individual instruction --- Individualized instruction --- Onderwijs [Geïndividualiseerd ] --- Onderwijs op maat --- Pédagogie différenciée --- Communicatie --- Differentiatie --- 454.22 --- Onderwijs --- onderwijs --- Onderwijsstijlen --- 450.4 --- onderwijsonderzoek --- jeugd --- motivatie --- Teaching methods --- Social psychology --- Personality development --- Binnenklasdifferentiatie --- PXL-Education 2016 --- onderwijskunde --- differentiatie --- communicatie --- leerkrachten --- leerlingen --- interactie --- didactische werkvormen
Choose an application
Universal Design for Learning is the best way to teach all students effectively-but how can a busy teacher get started with UDL right now? Answers are in this vibrant, research-based guidebook, created by seasoned teacher and former UDL Coordinator Loui Lord Nelson. K-12 educators will learn how to use the three key principles of UDL-Engagement, Representation, and Action & Expression-to present information in multiple ways and meet the needs of diverse learners. Written in first person, like a face-to-face talk with a passionate educator, the book gives teachers a reader-friendly UDL primer and a practical framework for implementation, with detailed guidelines on lesson planning and checkpoints that help them stay on track
Didactic strategies --- onderwijsstrategieën --- onderwijsmethoden --- Children with disabilities --- Cognitive styles --- Educational technology --- Individualized instruction --- Universal design --- 450.46 --- onderwijsmethode --- onderwijsvernieuwing --- Children with disabilites - education --- Educational Technology --- Lifespan design --- Design --- Lifetime homes --- Differentiation (Education) --- Individual instruction --- Tutors and tutoring --- Individualized education programs --- Mastery learning --- Open plan schools --- Instructional technology --- Technology in education --- Technology --- Educational innovations --- Instructional systems --- Teaching --- Styles, Cognitive --- Cognition --- Intellect --- Personality and cognition --- Education --- Aids and devices --- PXL-Central Office 2013 --- onderwijstechnologie --- universal design --- Universal Design for Learning --- Diversiteit --- Didactische principes --- Inclusief onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Doceren --- Vaardigheden --- Didactiek --- Didactisch principe --- Inclusie --- Maatwerk --- Onderwijsstijl --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|